Jak propagovat obchod/službu pomocí internetové soutěže


Online soutěže jsou jednou z nejlépe přijímaných forem komunikačního mixu mezi uživateli.

  • Online soutěží se efektivně startují nové projekty.
  • Většinou mají masovou odezvu a zajistí Vám tak velké množství zákazníků.
  • Vždy je úspěšnost soutěže závislá na výhře, o kterou se soutěží. Čím zajímavější, hodnotnější cena tím větší účast mezi internetovými uživateli.

Soutěž můžete propagovat v rámci svých webových stránek. Nejvhodnější formou propagace je však online propagace ve specializovaných soutěžních webech. Jedná se o katalogy, kde jsou zveřejněny soutěže z různých internetových stránek. Soutěže jsou na těchto soutěžních webech kategorizovány, hodnoceny, komentovány atd. Pokud chcete docílit větší zpětné vazby, můžete si nechat soutěž zvýraznit za poplatek.

 

Jak udělat online soutěž o ceny úspěšnou na soutěžních webech?

  • Čím lepší výhra, tím úspěšnější soutěž.
  • Zvolte správný název. Funguje více "Vyhrajte notebook nebo Iphone" než "Léto s námi".
  • Použijte v názvu vhodné "emoční motivátory".
  • Použijte dobře připravený vizuál výhry.
  • Soutěž zvýrazněte nebo topujte.

Denně je na soutěžní servery přidáno přes více jak 20 soutěží. Po dvou dnech je Vaše soutěž nedohledatelná. Rozdíl mezi zvýrazněnou a nezvýrazněnou soutěží je v řádu tisíců přístupů

 

Další možnou cestou k propagaci je jejich uveřejnění na fórech, sociálních sítích, pomocí tiskové zprávy, článku na oborovém webu atd.

Pokud připravujete marketingovou/spotřebitelskou soutěž, nezapomeňte ji plánovat tak aby neodporovala zákonu o loteriích (zákon č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách, ve znění pozdějších předpisů).

Zákon říká, že pokud je nutné k účasti v soutěži zakoupit si Váš produkt nebo službu a o výherci rozhoduje náhodný výběr, jedná se o spotřebitelskou loterii.

Marketingovou soutěž je možné uskutečnit, pokud není hodnota jednotlivé ceny vyšší než 20 000 Kč a celkový součet ceny nepřesáhne u jednoho provozovatele částku 200 000 Kč za rok. Pokud jsou tyto podmínky překročeny jedná se o spotřebitelskou loterii, která podléhá přísné regulaci a oznamovací povinnosti.
Zdroj: http://www.e-advokacie.cz/cz/clanky/regulace-spotrebitelskych-soutezi.html

Náhodný výběr – losování, je tak v marketingových soutěžích často nahrazeno otázkami typu „odhadněte, kolik bude…“. Vyhrává vždy nejbližší tip.

Při pořádání spotřebitelské soutěže bude pravidelně docházet také ke zpracování osobních údajů spotřebitelů, přičemž v mnoha případech je získání těchto osobních údajů dokonce hlavním účelem pořádání soutěže. Je tedy nutné pamatovat také na povinnosti související se zpracováním osobních údajů a povinností registrace u Úřadu pro ochranu osobních údajů.



Kontakt


Nejoblíbenější soutěže, které dnes končí - poslední šance se zúčastnit a vyhrát!

Soutěž o 10 sad speciálního piva - www.beershop.cz
Křížovka o čokoládové tyčinky Milka Nussini - www.vyhranasedm.cz

Soutěže končící tento týden

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace