Soutěž o vstupenky na představení Podivuhodné cesty Julese Verna

Soutěž již skončila (9. 11. 2017 23.59).

Chceš získat dvě volné vstupenky na představení Podivuhodné cesty Julese Verna, které proběhne 22. 11. 2017 od 20:00?

Děj představení je inspirován románem Tajuplný ostrov Julese Verna. Soutěžní úkol je tedy jasný, pro zařazení do soutěže stačí nakreslit nebo namalovat tajuplný ostrov, rovněž můžete vymyslet nějakou básničku nebo sepsat povídku, ve které se bude tajuplný ostrov vyskytovat.

Dva vybraní výherci získají každý dvě vstupenky na představení Podivuhodné cesty Julese Verna, které proběhne 22. 11. 2017 od 20:00.

Rodinné představení Podivuhodné cesty Julese Verna vzdává hold slavnému spisovateli. Odlehčená inscenace, komedie, groteska. Tak by se asi dal nejlépe definovat příběh, který před několika lety vytvořil režisér David Drábek fascinovaný klukovským světem dobrodružství.

V Podivuhodných cestách Julese Verna se setkáváme se svérázným týmem filmařů, kteří se na počátku 20. století snaží, s úspěchy i mnoha karamboly, natočit film na motivy Tajuplného ostrova. Když na natáčení dorazí i manželé Vernovi, naberou události rychlý spád. Jak se do jednoho příběhu může zaplést skupina pařížských četníků, stádo paviánů, mluvící papoušek, kapitán Nemo a svět podmořských živočichů? Heslem večera je: hlavně ne vážně!

Vaše vlastní obrázky či básničky nebo povídky zasílejte společně s vaším celým jménem a adresou na *** soutěž již skončila ***.

Výhru věnovala Laterna magika. Děkujeme.

Příspěvky, které nám zasíláte

• 6. 11. 2017, Katka Tlachováobrázek »vítěz soutěže«
  • 6. 11. 2017, Johanka a Julinka Berrovyobrázek »vítěz soutěže«
  • 6. 11. 2017, Kateřina Bernasovánaše dovolená
  • 6. 11. 2017, Natálie Kaštánkováhrobka
  • 27. 10. 2017, Veverušáci1, 2

Naše dovolená

Každý rok jezdíme celá rodina na loď. Je to takový náš letní zvyk. Plujeme po moři kolem Chorvatska a vždy nám vycházelo i krásné počasí. Tedy… až dodnes.

Dnes se k snídani podávají námořnická vajíčka,“ řekne maminka. Její jídla jsou proslulá svými kreacemi, barvami a obrázky. A ani dnes nezklamala, když nám na talíři přinesla papriku a rajčata poskládaná do tvaru kotvy, i z usmažených bílků se snažila vyřezat kormidlo, ale moc se jí to nepovedlo, „Máte vše sbalené?“ ptá se tatínek. „Já s mým bráškou souhlasně přikývneme. „Ještě vyzvedneme babičku s dědou a pojedeme,“ dodá maminka a jde dát ještě poslední věci do své tašky. Ano, jak jsem říkala, celá naše rodina, tedy samozřejmě i s kapitánem, naším rodinným přítelem Jirkou. Při cestě se ještě zastavíme v jedné malé vesničce pro prarodiče, kteří už netrpělivě čekají před vraty. „No, kde jste takovou dobu! Vždyť nám ta loď odpluje,“ hubuje babička.

Cesta je dlouhá a namáhavá, ale za ty zážitky při plavbě to stojí. A jsme tu – v Chorvatsku.

Tatínek s dědečkem a bráškou vyřídí potřebné papíry o převzetí plachetnice a my si zatím dáváme malou svačinku v nedaleké kavárně. „Tak pojďte, děvčata, váš Galadriel už čeká v přístavu,“ volá děda. „Galdriel je hezké jméno pro loď,“ pomyslím si. Ano, každá loď má své jméno. Pluli jsme už s Ladou, Fantomasem nebo s Arielou, a každý rok se seznamujeme s někým novým. Loď je krásná, moderní, prostorná, prostě taková, jaká má být. Naložíme svá zavazadla a vyrazíme. Budeme zde celkem týden. První tři dny foukal vítr – výborný na plachtění, ale přitom svítilo sluníčko – úžasné na opalování. Každý večer jsme se zastavili na nějakém ostrově nebo v zátoce, zde jsem si dali večeři, přespali a ráno vyrazili.

Čtvrtý den foukal hrozný vítr a mně nebylo dobře. Museli jsme proto najít nejbližší pevninu. Tu jsem objevili – byl to ostrov. Nebyl nějak veliký, ale našli jsme tu i domek. Seznámili jsme se s místními obyvateli. Žila zde jen jedna jediná rodina. Naštěstí mluvili anglicky, proto pro nás bylo snadné si popovídat. Rodina nás pozvala na večeři k nim do domku. Vařil jejich tatínek – tedy hlava rodiny. „The best food in the world,“ řekla jsem. Strávili jsme krásný večer plný zábavy a domluvili jsme se, že to příští rok zopakujeme. Vzali jsme si telefonní číslo a pomalu opouštěli ostrov. „Bye, bye,“ volají na nás. Našli jsme zde výborné kamarády a objevili nové místo, kam se bude rádi vracet.

Kateřina Bernasová

Hrobka

Vidím pevninu, vidím pevninu!“ zajásala jsem. Už to bude tři hodiny, co jsem usnula na nafukovacím člunu na moři a kdy mě to odplavilo pryč od civilizace. Když moje plavidlo v podobě labutě narazí na písčité dno, vylézám ven. Jakmile se mé nohy dotknou písku, začnu běhat dokola, líbat zem a tančit, protože jsem tak šťastná, že jsem konečně našla nějaký ostrov. Svou loď pevně upevním pomocí písku a kamení dál od vody, aby mi neuplavala.

Rozhlédnu se kolem sebe a první, co zahlédnu, je prales. Jako každý správný dobrodruh se okamžitě řítím do spárů lesa. Po dvou minutách chůze skrz stromy, liány a ostatní prapodivné rostliny za sebou uslyším nějaký zvuk. Otočím se, uvidím tlupu opic, které se na mě udiveně koukají a pokřikují. Najednou se naproti mně rozeběhnou a já s hlasitým řevem utíkám dál skrz prales.

Po chvíli běhu narazím na jeskyni, rozhodnu se v ní ukrýt, ale zjistím, že pokračuje dál. Jdu napříč chodbami, až uvidím na konci jedné uličky nějakou hrobku. „Jsem dobrodruh jako Indiana Jones,“ řeknu si pro sebe a vzpomenu na úspěšný americký film mého dětství. Po mé pravici je páčka, a tak za ni zatáhnu. To jsem ale neměla dělat, protože jsem spustila vystřelování šípů a kamenů z nějakých nástrah ukrytých ve zdech.

„Tak jo, nádech… výdech, raz, dva, tři…“ odpočítávám si a na teď vybíhám k hrobce. Okolo mě lítají šípy a kamení sem a tam. Konečně jsem se dostala k hrobce, otevřu ji a uvidím krásnou zlatou lebku. Vezmu ji do rukou a utíkám pryč z katakomb.

Až když se dostanu na čerstvý vzduch, si oddechnu. Najednou se za mými zády opět vynoří opice. K mému neštěstí mi lebku vezme a už ode mě zdrhá pryč. „Nemá to cenu, tu už nikdy nechytím,“ řeknu si a odeberu se k moři ke svému plavidlu. Vidím, že se zrovna helikoptéra snáší na pláž, a tak se k ní rozeběhnu a začnu křičet, že jsem našla poklad, ale opice mi ho vzala. Muži v helikoptéře nade mnou jen kroutí hlavou a řeknou, že mě odvezou zpět domů a už bude určitě dobře.

Cesta helikoptérou byla trochu náročná, stroj sebou házel a zmítal v poryvech větru…

***

… Jen bylo divné, když mi maminka druhý den říkala, proč jsem sebou v posteli celou noc tak divně házela a něco si mumlala pod vousy…